к/р. Выпишите в столбики из данных ниже
Задание 1. Выпишите в столбики из данных ниже слов те, в которых окончание -(е)s читается как [s], [z], [iz]:
books, pencils, shoes, boys, girls, dresses, bushes, faces, hands, matches, friends, roofs, cities, pots, chairs, hats, coats, caps.
Задание 2. Образуйте сравнительную и превосходную степени от следующих прилагательных:
many, cold, bad, little, good, nice, easy, dangerous, wonderful, old, hot, expensive.
Задание 3. Определите, к какой части речи относятся следующие слова; подчеркните в них префиксы и суффиксы:
definition, different, science, scientist, unknown, badly, worker, colourless, chemistry, international, greyish, beautiful, physics, coexistence.
Задание 4. Задайте общий вопрос к следующим предложениям, дайте краткий положительный и отрицательный ответы:
1. Paul is a student.
2. There are some students in the room.
3. There will be an underground station near our house.
4. He has some relatives.
5. She had many friends,
6. They will have a new flat soon.
Задание 5. Напишите три формы следующих неправильных глаголов:
to be, to have, to do, to see, to come, to go, to reed, to write, to bring, to know, to think, to teach, to spend, to give, to get, to begin, to find, to sleep, to say, to stand, to tell, to build, to leave, to hold, to keep, to grow.